❓ Gyakran Ismételt Kérdések – ADU Kft.
Megrendelés és vásárlás
1. Használt gépet vásárolnék – jár rá garancia?
Igen, minden használt gépre minimum 3 hónap garanciát vállalunk.
Ez a garancia kizárólag a termék meghibásodására vonatkozik, és nem terjed ki a szállítási díjra, kiszállási költségre vagy munkadíjra.
2. Mi történik, ha a vásárolt gépet nem tudom személyesen megtekinteni?
Ebben az esetben részletes videót és fotókat küldünk a kiválasztott termékről.
A vásárlás csak akkor történik meg, ha Ön ezeket megtekintve jóváhagyja a vásárlási szándékot.
3. Hogyan választható ki a megfelelő gép egy adott tevékenységhez?
Munkatársaink szakértő tanácsadással állnak rendelkezésére. Kérjük, írja le röviden, mire szeretné használni a gépet, és segítünk a megfelelő típus kiválasztásában – akár új, akár használt megoldásban gondolkodik.
4. Kérhetek egyedi gépet vagy gépkombinációt?
Igen. Nagy tapasztalatunk van egyedi igényekre szabott géprendszerek kialakításában is – legyen szó élelmiszeripari, vendéglátóipari vagy egyéb ipari felhasználásról.
5. Mi történik, ha a gép nem azt tudja, amit vártam tőle?
Ha az adott gép működőképes, de nem megfelelő az Ön igényeihez, lehetőség van – egyedi elbírálás alapján – beszámításra vagy cserére.
Célunk, hogy minden vásárlónk elégedetten használja az általunk forgalmazott termékeket.
Viszont csak abban az esetben, ha kollégánkkal pontosan írásban leegyeztették, milyen gépre van szükség, és mégsem tudja azt, amiről előzetesen beszéltek.
6. Mit tegyek, ha szeretném lemondani a rendelést?
Ha már megrendelte a gépet, de a szállítás még nem történt meg, kérjük, azonnal jelezze felénk – megpróbálunk rugalmas megoldást találni.
Szállítás
7. Van kiszállítás?
Röviden: igen, van!
Többféle kiszállítási megoldást kínálunk. Két szerződéses partnerrel dolgozunk:
-
Express One (korábban Trans-o-Flex) – gyors, megbízható csomagszállítás
-
Palettways – palettás és raklapos küldemények szállítására
Ezen felül nagyobb, egyedi vagy összetett fuvarok esetén együttműködünk külsős, viszfuvarozásra szakosodott partnerekkel is.
Szinte bármilyen méretű terméket bárhová el tudunk juttatni, belföldön vagy akár külföldre is.
8. A szállítás kapuig történik, vagy be is viszik és beszerelik a gépet?
Ez a szolgáltatás típusa és az ügyfél igénye szerint változik.
A szerződéses és külső fuvarozó cégek jellemzően kapuig történő kiszállítást vállalnak (az ingatlan bejáratáig vagy udvarra).
Azonban igény szerint biztosítunk teljes körű szolgáltatást is:
-
A gépet be is visszük a rendeltetési helyre
-
Szükség esetén elhelyezzük, bekötjük, rögzítjük
-
Komplett géprendszerek kivitelezését is vállaljuk
9. Mennyi idő alatt érkezik meg a megrendelt gép?
Ez függ a termék típusától, helyétől és a választott szállítási módtól.
Általánosságban elmondható, hogy belföldi szállítás és raktáron lévő termék esetén 2–3 munkanap.
Külföldről beérkező vagy előkészítést igénylő termékeknél 7–14 munkanap. (Pl. Maxima, Tefcold)
Vannak hosszabb átfutással járó termékek is – ezek általában 3–14 hét között vannak, de minden esetben ezeket előre egyeztetjük.
10. Lassú a szállítás — mit tehetek?
Ha sürgős a gép igénye, jelezze a rendeltetésnél.
Gyors szállítási opciókat is vállalunk a szerződéses partnereinken keresztül. Egyedi esetben prioritást biztosítunk.
11. Hogyan tudom nyomon követni a kiszállítást?
A szállító partnereink (Express One, Palettways) általában követési kóddal dolgoznak, melyet tőlünk küldünk, így Ön mindig képben van a szállítás státuszáról.
Fizetés
12. Lehet részletfizetéssel vásárolni?
Igen, vállalkozások számára OTP Bankon keresztül céges finanszírozást biztosítunk.
Ehhez elegendő megküldeni cégadatait és a kívánt termék paramétereit.
Mi továbbítjuk adatát az OTP-s ügyintézőnknek, aki felveszi Önnel a kapcsolatot.
13. Előre kell fizetni a gépekért?
Olyan terméknél kérünk előleget, amelyek nincsenek raktáron vagy egyedi gyártásúak, illetve alkatrészek esetén, aminek az ára magasabb mint 20.000 Ft + áfa.
A végösszeg pedig szállítás előtt esedékes.
Használt gépeknél egyedi megegyezés alapján, jellemzően előre utalással történik a teljesítés.
14. Milyen fizetési módok érhetők el az ADU Kft.-nél?
Az ADU Kft.-nél többféle fizetési mód közül választhat:
-
Banki átutalás – a leggyakoribb és legbiztonságosabb mód. Megrendelés esetén kollégánk küldi a számlát, ami alapján tudja intézni az utalást.
-
Készpénzes fizetés – személyesen telephelyünkön, vagy Express One szállítónál átvételkor, vagy ha az adott megrendelést cégünk személyesen szállítja ki.
-
Bankkártyával – személyesen telephelyünkön, vagy Express One szállítónál átvételkor.
-
OTP-s céges finanszírozás – előzetes egyeztetés és jóváhagyás után.
Átvétel
15. Van lehetőség személyes átvételre?
Igen, előzetes egyeztetés után (de hétköznapokon/munkanapokon 8:00–16:00 óra között) telephelyünkön lehetőség van személyes átvételre és megtekintésre.
Kérjük, a termék meglétéről és annak működéséről minden esetben egyeztessen előre kollégánkkal!
Garancia és szerviz
16. Mi történik, ha a gép meghibásodik a garanciaidőn belül?
Amennyiben a hiba garanciális, vállaljuk:
-
A termék javítását
-
Alkatrész biztosítását
-
Ha a javítás nem lehetséges vagy gazdaságtalan, a termék visszavásárlását vagy beszámítását másik gép árába
17. Hogyan történik a hibabejelentés?
A hiba észlelésétől számított 7 napon belül kérjük, írásban jelezze a problémát a következő e-mail címen:
szerviz@adukft.hu
18. Külső szerviz is végezhet javítást?
Igen, de előzetes egyeztetés szükséges.
A garancia érvényesíthető, ha:
-
Előzetesen jelezte a javítási szándékot
-
A szerviz munkalappal igazolja a javítás részleteit
Ez esetben is kizárólag a gép meghibásodásához kapcsolódó alkatrészköltség téríthető. A külső szerviz munkadíja nem.
19. Mire nem terjed ki a garancia?
A garancia nem vonatkozik például:
-
Nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra
-
Vízzel működő gépek esetén, ha nincs vízlágyító
-
Fizikai sérülésekre (törés, repedés)
-
Természetes kopásra, elhasználódásra
-
Hozzá nem értő vagy engedély nélküli szerelésre
20. Kapható-e hosszabbított garancia?
Igen, egyedi ajánlatként lehetőség van plusz garancia megvásárlására az alap 3 hónap kiegészítéseként – kérjük, jelezze igényét!
Gépbeszámítás és egyedi igények
21. Van lehetőség gépbeszámításra vagy egyedi igények megvalósítására?
Igen.
-
Használt gépeit – fotó és leírás alapján – megvizsgáljuk, és amennyiben alkalmas, beszámítjuk új vagy használt termék árába.
-
Egyedi gépkialakítás, rendszertervezés vagy különleges igény esetén szakértő kollégánk segít megtalálni a legjobb műszaki és gazdasági megoldást.
Dokumentáció és jogi kérdések
22. Honnan származnak a használt gépek?
Használt gépeink ellenőrzött forrásból, külföldről, belföldről, vállalkozásoktól, üzletekből, gyártóktól egyaránt.
Csak olyan termékeket kínálunk eladásra, amelyeket esztétikailag és műszakilag átvizsgáltunk/kijavítottunk/felújítottunk, teszteltünk és működőképes állapotban vannak.
Ritka esetben előfordul, hogy olyan terméket kínálunk eladásra, ami nincs tökéletes állapotban, de ez esetben az ára is tükrözi ezt, és az ügyfél is értesítve van ezekről.
23. Milyen dokumentáció jár a vásárolt géphez?
A termékekhez minden esetben kiállítjuk a számlát, vagy átadás-átvételi jegyzőkönyvet, garancialevelet, és – amennyiben használt terméket vásárolt és elérhető – biztosítjuk a használati utasítást vagy műszaki dokumentációt is.
Új termékek esetében jár minden termékhez használati utasítás!
24. ÁFA-mentesen tudnak értékesíteni külföldi cégek részére?
Igen, amennyiben Ön EU-n belüli közösségi adószámmal rendelkező, érvényes cég, a számlázás ÁFA-mentesen történhet.
Ezt a megrendelés előtt egyeztetjük, és ellenőrizzük az adószám érvényességét.
25. Van leírás a szervizelési előzményekről?
Amennyiben elérhető, az előző tulajdonos által végzett szerviz- és karbantartási könyv másolatát megküldjük, így Ön tisztán látja a korábbi állapotot.
Bérlés, tartozékok, karbantartás
26. Van lehetőség kölcsönzésre, bérletre?
Jellemzően eladásra fókuszálunk, de időszakos projekt esetén – külön megállapodás alapján – bér vagy lízing opciót is tudunk ajánlani.
27. Rendelhetőek-e plusz tartozékok (pl. tálcák, kiegészítők)?
Igen! A legtöbb géphez kínálunk pótalkatrészeket, tartozékokat és kiegészítőket, amelyeket külön is be tudunk szerezni.
28. Milyen típusú karbantartás szükséges rendszeresen?
Adott géptől függően javasolt:
-
Tisztítás és szűrőcsere
-
Kenési pontok ellenőrzése
-
Időszakos műszaki átvizsgálás – ezt mi is vállaljuk szervizben
29. Milyen hőmérsékletű helyre ajánlják a gépeket?
Minden gépre vonatkozóan adunk üzemeltetési paramétereket, javasolt hőmérsékletet és környezeti körülményeket, hogy optimálisan működjenek.
30. Tudnak segíteni a gép üzemeltetésének oktatásában?
Igen, kérésre üzembe helyezéssel és oktatással is szolgálunk – személyesen vagy akár online betanítással.
Vásárlás előtti ellenőrzés
31. Mit érdemes ellenőrizni vásárlás előtt a használt gépnél?
-
Üzemidejét és karbantartási előéletét – ha lehetséges
-
Külső kopásokat, sérüléseket
-
Adattábla megléte
-
Működés